motto

„Tu otwierał się inny, odrębny świat, do niczego niepodobny;
tu panowały inne, odrębne prawa, inne obyczaje,
inne nawyki i odruchy.”

„Wyobraź mnie sobie. Nie zaistnieję, jeśli mnie sobie nie wyobrazisz.”

Jest! Pierwszy rozdział w nowej odsłonie, indżojcie :).

Projekt na socjologię sztuki

Na zaliczenie socjologii sztuki muszę przeprowadzić mini badanie związane ze sztuką. Oczywiście padło na opka :). W związku z tym bardzo, bardzo dziękuję wszystkim, którzy pomogą mi odpowiadając na poniższe pytania, można w komentarzu lub mailem do mnie na adres ramoncia@tlen.pl ;).
Jeśli jeszcze nie czytam Twojego bloga proszę o adres, z wdzięczności odwiedzę i zostawię komentarz, bo nie ma nic za darmo :).
Ponadto, jak to ze mną bywa, robię wszystko na ostatnią chwilę, więc będę wdzięczna za szybką akcję, bo w niedzielę powinnam wziąć się za ten raport :).


PYTANIA:
1. Czym, Twoim zdaniem, jest sztuka?
2. Czy wobec tego opowiadania blogowe można zaliczyć do sztuki? Uzasadnij, proszę, swoją odpowiedź.
3. Jakie są, Twoim zdaniem, główne różnice pomiędzy książkami a opowiadaniami publikowanymi na blogach?
4. Skąd pomysł na pisanie opowiadania i publikowanie go na blogu?
5. Co sprawia, że autor blogowego opowiadania jest „dobry”, a co wręcz przeciwnie, świadczy o kiepskim poziomie jego opowiadania?
6. Co, Twoim zdaniem, jest najważniejsze przy pisaniu opowiadań?
7. Jaka, Twoim zdaniem, jest najbardziej popularna tematyka blogowych opowiadań?
8. Czy przychodzą Ci do głowy jakieś najbardziej popularne blogi, na których publikowane są opowiadania?
9. Jaką funkcję, Twoim zdaniem, spełniają analizatornie? Wpisy których z nich śledzisz regularnie?
10. Czy jest jakieś miejsce, gdzie mogą się spotkać autorzy opowiadań, choćby wirtualnie?

METRYCZKA:
1. Wiek:
a) mniej niż 16 lat
b) 16-19 lat
c) 20-25 lat
d) więcej niż 25 lat
2. Płeć:
a) kobieta
b) mężczyzna
3. Miejsce zamieszkania:
a) miejscowość do 10 tys. mieszkańców
b) miejscowość do 10-50 tys. mieszkańców
c) miejscowość do 50-100 tys. mieszkańców
d) miejscowość do 100-500 tys. mieszkańców
e) miejscowość powyżej 500 tys. mieszkańców
4. Status zawodowy:
b) uczeń gimnazjum
c) uczeń liceum
d) student
e) po studiach
f) aktywny zawodowo
g) inne (jakie?)



Dziękówa, kochani :)

18 komentarzy:

  1. Prześle wiadomość jutro, pewnie wieczorem lub w nocy, bo pisanie odpowiedzi na komórce jest wkurzajace.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy, bardzo dziękuję, że Ci się chce ;).

      Usuń
    2. Przepraszam Cię bardzo, ale wiadomość poszła dopiero dziś. Daj znać czy doszło.

      Usuń
    3. Nic nie szkodzi ;). Bardzo dziękuję za poświęcony czas, wszystko doszło, biorę się za analizę ;).

      Usuń
  2. Ja to dopiero jestem leniwy! Postaram się coś napisać.
    Musze tylko wrócić ze spaceru, a jeszcze nie wyszedłem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Posłane w świat :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wklejam poprawioną wersję, tamtą możesz usunąć. Niezły błąd machnęłam, ehhh.
    1. Sztuka jest dla mnie zabawą i nie ważne czy bawię się piórem, pędzlem, aparatem czy programem graficznym. Nie jest to zabawa beztroska, ale taka, za którą trzeba brać odpowiedzialność, szczególnie, gdy się ją rozpowszechnia. Słowa, obrazy i dźwięki mają ogromną moc.
    2. Nie widzę powodu, by bloga z prozą nie zaliczać do sztuki. Forma (w tym wypadku elektroniczna) nie dyskwalifikuje dzieła. Oczywiście nie można z automatu nazywać bloga sztuką. Blog blogowi nie równy. Uważam, że, gdyby Gombrowicz żył, prowadziłby bloga ;).
    3. Różnice są przede wszystkim jakościowe, bo każdy, nawet kompletny debil i grafoman może publikować w sieci. Na pierwszy plan wysuwają się błędy wynikające z braku korekty, kiepskiej edukacji i awersji do słowników, poza tym niedbały język. Trudno też natrafić na bloga z przesłaniem.
    4. To dość złożone i osobiste. Wersja okrojona z tego wszystkiego brzmi tak: mam wybujałą wyobraźnię i po prostu lubię pisać. Nie widzę powodu, by nie dzielić się tym z ludźmi, jeśli mają ochotę mnie czytać.
    5. Talent, ale przede wszystkim praca nad swym warsztatem. Bo znajomość gramatyki to chyba truizm?
    6. Nie potrafię odpowiedzieć.
    7. Zapewne fanficki i romanse, ale mało czasu spędzam na blogosferze.
    8. Nie... a może c: "www.lysaga.blog.pl" huehue
    9. Czym do cholery są analizatornie???
    10. Zgaduję, że są jakieś fora, ja mam konto na portalu pisarskim, ale bywam tam raz na rok.
    1. c), 2. a), 3. e), c).
    ~zgadnij-kto :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łysaga :).
      Ok, usunęłam pierwszy komentarz ;).
      Dziękuję Ci z całą mocą za pomoc, pozostało mi zabrać się do analizy wszystkich odpowiedzi :).

      Usuń

Pamiętaj, żeby zostawić pod komentarzem link zwrotny.
Jeśli masz zamiar tylko zareklamować swojego bloga, zapraszam do zakładki spamownik.
Krytykę przyjmę z wdzięcznością.